Influencer marketing is een levendige marketingterm (buzzwoord). Influencer marketing is het type marketing dat zich focust op het gebruiken van mensen met invloed om uw boodschap van uw merk over te brengen. Met influencer marketing kiest u ervoor om influencers te inspireren, in te huren, te betalen om uw verhaal te verspreiden.
Influencer marketing gaat vaak hand in met sociale media marketing en content marketing. De meeste influencers campagnes hebben een soort van sociale media component, waarbij deze beïnvloeders (Celebs, bloggers, vloggers, …) de boodschap verspreiden via hun persoonlijke kanalen. De meeste campagnes hebben natuurlijk ook een content element (artikel, foto, video,…) die eventueel samen wordt gemaakt met de influencer.
Waarom kiezen als merk voor influencer marketing?
1. Influencers creëren authenticiteit
Influencers weten hoe ze een verhaal moeten vertellen dat de aandacht trekt waarin uw product kan verweven zitten. Ze inspireren en vertellen over hoe uw merk hun laat voelen en hoe het hun leven beter maakt.
2. Influencers bereiken een breder publiek
Influencers kunnen u helpen om meer aandacht te krijgen op sociale media. Ze bereiken hun publiek in een sfeer van vertrouwen.
3. Influencers zorgen voor creativiteit
Met influencers kunt u wat buiten de lijntjes kleuren van uw merkboodschap. Ze komen met interessante invalshoeken en creatieve ideeën.
4. Influencers creëren verhalen op maat van de mensen
Uw marketingstrategie zou niet compleet zijn zonder uw merkverhaal, maar velen willen een verhaal dat draait rond individuen (mensen) en minder rond merken. Consumenten gaan vlugger een product aanschaffen op aanraden van een vriend dan bijvoorbeeld een advertentie in een magazine. Influencers slaan de brug tussen uitstekende producten en mensen die ze kopen.
Blogpost op basis van Infographic door Sidekick:
Heerser kan uw bedrijf ondersteunen op vlak van influencer marketing.