B2B lead generatie

B2B leadgeneratie: trends en inzichten

B2B marketing en leadgeneratie ondergaan grote veranderingen. B2B marketeers staan dan ook onder druk om de investeringen terug te verdienen en resultaten te behalen.

The B2B Technology Marketing Community van LinkedIn ondervroeg meer dan 600 B2B marketeers om nieuwe trends en best practices te ontdekken bij B2B leadgeneratie. Leads zijn mogelijke nieuwe klanten voor een bedrijf en worden ook wel prospects genoemd.

 

4 trends in B2B leadgeneratie

  1. Verhogen van de kwaliteit van de leads is de belangrijkste prioriteit voor B2B marketeers. Gevolgd door het verhogen van het volume. Dus kwaliteit boven kwantiteit.
  2. Het tekort aan resources (mensen, budget of tijd) is het grootste obstakel voor een succesvolle B2B leadgeneratie.
  3. 58% van de B2B marketeers geeft dat hun budget voor leadgeneratie de komende jaren zal stijgen.
  4. 45% van de B2B marketeers is nog onzeker over de rol van mobiele marketing in hun strategie voor leadgeneratie.

 

Meest efficiënte kanalen en tactieken voor B2B leadgeneratie

  1. Events, conferenties en beurzen
  2. Bedrijfswebsite
  3. Search Engine Optimization (SEO)
  4. E-mail marketing
  5. Webinars
  6. Telemarketing
  7. Search Engine Advertising (SEA)
  8. Public Relations
  9. Sociale media
  10. Blog

 

Meest efficiënte sociale media voor B2B leadgeneratie

  1. LinkedIn
  2. YouTube
  3. Twitter
  4. Slideshare
  5. Facebook

 

Meest efficiënte call-to-actions voor B2B leadgeneratie

  1. Whitepaper / ebook downloads
  2. Contactformulier
  3. Webinars
  4. Gratis trials
  5. Demo’s (1 op 1)

 

Download het volledige B2B leadgeneratie rapport

 

Heerser kan uw bedrijf verder ondersteunen met leadgeneratie: strategie, plan, advies en beheer.

Lees meer over ons marketing-aanbod

Lees meer over ons sales-aanbod

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *