Advanced Web Ranking, een aanbieder van rank tracking software, heeft hun 2017 SEO Industry Report uitgebracht. Ze bevroegen meer dan 1200 marketeers wereldwijd over SEO.
Enkele resultaten uit het SEO onderzoek
Wat is de meest effectieve SEO tactiek?
- On-page SEO (48,45%)
- Contentcreatie (33,20%)
- Linkbuilding (14,96%)
- Andere (1,73%)
- Sociale media (1,65%)
Welke SEO tactiek is het moeilijkst om uit te voeren?
- Linkbuilding (67,46%)
- Contentcreatie (17,62%)
- Keywoord onderzoek (4,45%)
- On-page SEO (4,14%)
- Sociale media (3,20%)
- Anderen (3,13%)
Welke zijn de meest waardevolle KPI’s voor het rapporteren van SEO performantie?
- Websitetrafiek (25,93%)
- Zoekrankings (23,68%)
- Aantal leads (16,50%)
- Andere (13,02%)
- Omzet verkoop (10,66%)
- Bezoeker conversiepercentage (10,21%)
Welke betalende tools heeft u gebruikt voor keywoord onderzoek in de laatste 12 maanden?
- SEMrush (26,18%)
- Moz Keyword Explorer (20,45%)
- Geen betalende tools gebruikt (14,52%)
- Keywoordtool.io pro (5,73%)
- SpyFu (5,32%)
Welke betalende tools heeft u gebruikt voor rank tracking in de laatste 12 maanden?
- Advanced Web Ranking (28,75%)
- SEMrush (16,30%)
- Moz (13,74%)
- ahrefs (10,81%)
- Searchmetrics (3,85%)
- Geen betalende tools gebruikt (3,11%)
Welke betalende tools heeft u gebruikt voor linkbuilding/ linkanalyse in de laatste 12 maanden?
- Majestic (16,33%)
- Screaming Frog SEO spider (16,01%)
- ahrefs (15,38%)
- Moz Open Site Explorer (14,75%)
- Geen betalende tools gebruikt (10,99%)
Welke betalende tools heeft u gebruikt voor on-page SEO in de laatste 12 maanden?
- Screaming Frog SEO spider (33,70%)
- Moz On-page Grader (15,30%)
- Geen betalende tools gebruikt (12,64%)
- DeepCrawl (7,76%)
- Woorank (6,21%)
In het volledige rapport krijgt u meer cijfers te lezen en ook een opsplitsing van de respondenten: marketeers uit marketingbureaus, in-house marketeers en freelance marketeers/conultants.