Hubspot lanceerde zijn jaarlijkse rapport: The State of Inbound. Het rapport geeft inzichten weer op vlak van inbound marketing, marketingstrategieën en samenwerking marketing – sales. Hubspot ondervroeg hiervoor meer dan 4500 managers uit 132 verschillende landen.
Enkele resultaten uit The State of Inbound 2016:
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen op vlak van marketing voor uw bedrijf?
- Genereren van trafiek en leads
- Aantonen van de ROI van de marketingactiviteiten
- Genoeg budget verkrijgen
- Beheren van de website
- Identificeren van de juiste technologieën volgens de behoeften
Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten de komende 12 maanden op vlak van marketing voor uw bedrijf?
- Converteren van contacten / leads naar klanten
- Stijgende trafiek naar de website
- Stijgende omzet halen uit bestaande klanten
- Aantonen van de ROI van de marketingactiviteiten
- ‘Sales Enablement‘
Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten de komende 12 maanden op vlak van sales voor uw bedrijf?
- Sluiten van meer deals
- De efficiëntie verbeteren van de sales funnel
- Het verkorten van de lengte van de salescyclus
- Social selling
- Trainen van het sales team
Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten op vlak van inbound marketing voor uw bedrijf?
- Groeiende organische aanwezigheid in de zoekmachines (SEO)
- Contentcreatie voor de blog
- Verspreiding van de content
- Marketing automation
- Het creëren van interactieve content
Welke sociale media kanalen gaat u de komende 12 maanden toevoegen aan uw marketing?
- Youtube
- Facebook video
Download het volledige Hubspot rapport voor meer resultaten
Heerser ondersteunt bedrijven op vlak van (inbound) marketing.