State of Inbound 2018

The State of Inbound 2018

Hubspot lanceerde zijn jaarlijkse rapport: The State of Inbound. Het rapport geeft inzichten weer op vlak van inbound marketing, marketingstrategieën en samenwerking marketing – sales.

Hubspot ondervroeg hiervoor meer dan 6200 professionals uit 99 verschillende landen.

Enkele resultaten uit The State of Inbound 2018:

Wat zijn de belangrijkste uitdagingen op vlak van marketing voor uw bedrijf?

  1. Genereren van trafiek en leads
  2. Aantonen van de ROI van de marketingactiviteiten
  3. Genoeg budget verkrijgen
  4. Beheren van de website
  5. Identificeren van de juiste technologieën volgens de behoeften

 

Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten de komende 12 maanden op vlak van marketing voor uw bedrijf?

  1. Converteren van contacten / leads naar klanten
  2. Stijgende trafiek naar de website
  3. Stijgende omzet halen uit bestaande klanten
  4. Aantonen van de ROI van de marketingactiviteiten
  5. Sales Enablement

 

Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten de komende 12 maanden op vlak van sales voor uw bedrijf?

  1. Sluiten van meer deals
  2. De efficiëntie verbeteren van de sales funnel
  3. Het verkorten van de lengte van de salescyclus
  4. Social selling
  5. Trainen van het sales team

 

Wat is er moeilijker te doen in sales in vergelijking met 2 à 3 jaar terug?

  1. Een antwoord krijgen van prospecten
  2. Betrekken van meerdere beslissingsnemers bij een bedrijf
  3. Sluiten van deals
  4. Connectie maken via de telefoon
  5. Identificeren/prospecteren van goede leads

 

Met wat hebben verkopers het meeste moeite in het verkoopsproces?

  1. Prospecteren
  2. Sluiten van de deal
  3. Identificeren van leads
  4. Kwalificeren van leads

 

Wat is het meeste succesvolle verkoopskanaal voor verkopers om te connecteren met prospecten?

  1. Telefoon
  2. E-mail
  3. LinkedIn
  4. Andere
  5. Facebook

 

Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten op vlak van inbound marketing voor uw bedrijf?

  1. Groeiende organische aanwezigheid in de zoekmachines (SEO)
  2. Contentcreatie voor de blog
  3. Marketing automation
  4. Verspreiding van de content
  5. Het creëren van interactieve content

 

Welke sociale media kanalen gaat u de komende 12 maanden toevoegen aan uw marketing?

  1. Youtube
  2. Professional networks (LinkedIn or Xing)
  3. Facebook video
  4. Instagram
  5. Messaging apps

 

Download het volledige Hubspot rapport voor meer resultaten

 

Heerser ondersteunt bedrijven op vlak van sales en marketing.

Lees meer over onze marketingdiensten

Lees meer over onze salesdiensten

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *