Een doordachte bedrijfsstrategie of bedrijfsmodel vormt de basis voor een krachtig marketingbeleid. Op basis van uw strategie en doelen, schrijven we in nauw overleg een marketingplan voor u uit of geven we advies voor uw marketingplan. Zo’n marketingplan helpt u bij het concreet maken van de marketingstrategie.
Volgende zaken kunnen aan bod komen in een marketingplan:
- Marketingbeleid
- Marketingstrategie en doelstellingen
- Marketingorganisatie
- Personeel en externe partners
- Systemen en procedures
- Management en cultuur
- Marketingomgeving
- SWOT-analyse
- Positionering
- Marketinginstrumenten
- Marketingmix
- Activiteitenplan
- Analyse en evaluatie
- …
Waarom een marketingplan?
- U investeert doordacht en met kennis van zaken
- U kiest uw marketingprioriteiten
- U krijgt een duidelijk kader en inspirerende marketingvisie
- U krijgt een leidraad en houvast om te communiceren naar uw medewerkers: alle neuzen in dezelfde richting
- U ontdekt nieuwe inzichten, markten en kanalen
- …