CRM-partner

5 tips voor de selectie van een CRM-partner

Het kiezen van een CRM-software is een lastige taak. Er zijn vele zaken af te wegen doorheen het ganse selectietraject.

Vele selectiecriteria hebben betrekking op de CRM-software zelf en de nodige functionaliteiten maar hou ook rekening met uw toekomstige CRM-partner.
De keuze voor CRM-partner is minstens even belangrijk als de keuze voor een CRM-systeem die best bij uw bedrijf past. De CRM-partner moeten samen met uw bedrijf het maximale uit de oplossing halen en zorgen voor productiviteitsstijging, kostenefficiëntie, meer mogelijkheden op vlak van sales, marketing en service, enzovoort. Dat is wat u uiteindelijk verwacht van een CRM-investering.

Hierbij alvast 5 samenhangende criteria om u te helpen om de juiste CRM-partner te kiezen:

 

1. Kennis van industrie en bedrijfsleven

Spreek met uw partner over uw industrie en uw (specifieke) bedrijfsprocessen. Mogelijks heeft uw bedrijf nood aan sectorspecifieke kennis en functionaliteit. Bespreek dit met de partner en luister naar hun aanpak en ervaring.

 

2. Ervaring

Het implementeren van CRM-software is een kunst en de ervaring van de partner maakt een groot verschil. Een proces, stappenplan, moet gevolgd worden met aandacht voor uw specifieke behoeften en noden. Samenwerken met sterk ervaren consultants zal het stappenplan vlotter later verlopen. Kan de partner het juiste team leveren?

 

3. Referenties

Succesvolle CRM-partners zullen u graag referenties voorleggen. Neem zeker contact met deze referenties om te luisteren naar hun ervaring met de partner en het systeem. Vraag hierbij naar positieve en eventueel negatieve elementen.

 

4. Certificaten en erkenningen

De meeste CRM-partners werken hard om hun status van uitstekende CRM-leverancier te behalen. Vraag een CRM-partner of hij in het bezit is van bepaalde erkenningen. Is de partner Gold of Silver partner? Is de partner in het bezit van een kwaliteitslabel?

 

5. Visie op bedrijfsvoering

Is de ‘klik’ er met de partner? De selectie van een CRM-systeem houdt een langetermijnrelatie in met de aanbieder. Uiteindelijk draait een CRM-traject om mensen en communiceren. Dus een overeenstemmende bedrijfscultuur en het geloof in de aanpak en mensen van de CRM-partner zijn belangrijk.

Heerser kan uw bedrijf ondersteunen bij het selecteren van de juiste CRM-software en bijhorende CRM-partners. Onafhankelijk advies en klankbord.

Lees meer over ons aanbod op vlak van consultancy

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *